شناسه خبر : 102710
یکشنبه 22 مرداد 1402 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسانه‌های عبری هشدار دادند

۲/۵ میلیون صهیونیست در تیررس موشک‌های حزب‌الله

فاش نیوز - همزمان با این‌که مقاومت اسلامی لبنان در تمرینات خود از سامانه ضد زره «ثارالله» رونمایی کرد، رسانه‌های رژیم آپارتاید اسرائیل تأکید کردند، جبهه داخلی این رژیم برای جنگ آماده نیست و 2.5 میلیون صهیونیست در تیررس موشک‌های حزب‌الله هستند.  
این روزها که همزمان با تحرکات آمریکا در منطقه تحرکات رژیم آپارتاید اسرائیل نیز در مرز با لبنان افزایش یافته است، رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی گزارش دادند، جنبش حزب‌الله در تمرینات خود از سامانه ضد زره «ثارالله» رونمایی کرد. این سامانه یک سلاح ضد زره است که برای شلیک موشک‌های کورنت در نظر گرفته شده است. این سیستم به راحتی قابل جابه‌جایی و مانور است. این نوع از سامانه‌ها در سال ۲۰۱۵ وارد صفوف تشکیلات مقاومت اسلامی شد و نتایج بسیار خوبی برای مقاومت داشت.
همزمان با این رونمایی رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند، در حالی که تنش‌ها با حزب‌الله در مرزهای لبنان رو به افزایش هستند، جبهه داخلی آماده جنگ نیست و شهرک‌های واقع در شمال اراضی‌اشغالی با کمبود بیش از ده‌ها هزار پناهگاه مواجه هستند و این یعنی ۲.۵ میلیون شهرک‌نشین بدون حمایت زندگی می‌کنند. روزنامه عبری زبان معاریو در این رابطه نوشت، کابینه (رژیم صهیونیستی) سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت در طول یک دهه مبلغ پنج میلیارد شکِل را به حمایت از جبهه داخلی اختصاص دهد؛ اما طبق گزارش سازمان «اومتس» (تجمع سیاسی) این طرح به طور کامل اجرا نشد و کابینه در سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفت بودجه حمایتی را از نیم میلیارد به تنها ۱۰۰ میلیون شکِل کاهش دهد.
آن‌طور که ایسنا نوشته است، سازمان اومتس هشدار داد: «امنیت تنها به بازدارندگی در برابر دشمن محدود نیست بلکه جبهه داخلی که در مرکز هر جنگی در قرن ۲۱ است، اهمیت دارد.» این سازمان تأکید کرد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم مسؤول اطمینان یافتن از این هستند که شهرک‌نشین‌ها هرگز هزینه سنگین و دردناکی را متحمل نخواهند شد و کابینه موظف است امنیت واقعی را برای تمامی کسانی که در تیررس راکت‌ها قرار دارند، فراهم کند. «آموس یادلین»، رئیس‌سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: «نگرانی اصلی و جدی‌ترین تهدید نظامی که علیه ما وجود دارد، حزب‌الله است.» یادلین در ادامه مدعی شد: «ایران سال ۲۰۰۶ سه تسلیحاتی را که حزب‌الله نداشت، در اختیارش قرار داد که آنها عبارت هستند از موشک‌های نقطه‌زن، پدافند هوایی و نیروهای الرضوان که قرار است منطقه الجلیل را ‌اشغال کنند.»
گفتنی است، رسانه‌ها و سیاستمداران و نظامیان کنونی و سابقِ رژیم صهیونیستی تقریبا! هر روز به این موضوع می‌پردازند، پنج‌شنبه نیز رسانه‌های این رژیم درباره غافلگیری‌هایی که حزب‌الله برای این رژیم آماده کرده، هشدار دادند. به دنبال آماده‌باش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی‌اشغالی، «اوری آگمون»، از سازمان «فرماندهان امنیتی این رژیم» گفت: «شرایط فعلی یادآور فضایی است که پیش از جنگ روز غفران (جنگ اکتبر ۱۹۷۳) حاکم بود.»
همچنین «آلون بن داوید»، تحلیلگر مسائل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر گفت، تصاویری از حضور تعدادی از نیروهای حزب‌الله در حال رفت‌وآمد در مرزهای لبنان-فلسطین تنش ایجاد کرده و یادآور سال ۲۰۰۶ است، این دقیقا همان چیزی است که در آستانه عملیات ربودن دو اسیر در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد. شاید بتوان با برخی از تحلیلگران کمابیش همراهی کرد که اسرائیل در شرایط کنونی در عرصه داخل با نوعی از بی‌ثباتی شدید مواجه شده است. اصرار نتانیاهو بر تداوم اصلاحات قضایی و در مقابل تداوم مخالفت جریان‌های مقابل راست افراطی علیه این اصلاحات باعث درگیری‌های خیابانی 7 ماهه در اسرائیل شده است.
افزون بر این هشدارهای فراوانی (همچون هشدارهایی که در این گزارش آمد) که در مورد خطرات رویارویی با حزب‌الله هوشیاری می‌دهند، شاید کابینه تندروی اسرائیل را متوجه عمق فاجعه درگیری با حزب‌الله کرده باشند؛ اما به هر حال باید منتظر بود و دید که چه خواهد شد. «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در جشن مقاومت و آزادی در تاریخ ۲۵ مه (4 خرداد) تأکید کرده بود: «اگر اسرائیل در ارزیابی‌های خود ‌اشتباه کرده و مرتکب حماقت‌های جدیدی شود، در جنگ بزرگی قرار می‌گیرد، در مقابل نیروی انسانی قدرتمند محور مقاومت، کاهش نیروی انسانی اسرائیل و فرار اسرائیلی‌ها از میدان جنگ را شاهد هستیم.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi